søndag den 17. april 2011

Børnearbejde...

Hvad går jeres søndag mon med?! Min går med vasketøj - og meget af det. Er I klar over, hvor meget vasketøj 7 mennesker generere ? Hvor de 3 af dem, er igennem 3 sæt per dag, mindst. F U C K, der er meget. Og idag, besluttede jeg mig for at al det rene skulle lægges sammen. Manden skyndte sig at tage ældstebarnet under armen og stak af. Så er det godt, der stadig er 4 børn hjemme, for de kan sgu da hjælpe. Men ak, den ene havde ondt i maven, den anden var træt og skulle sove, den tredje havde ondt i lillefingeren eller noget hejs i den stil og den fjerde han kan fandme da ikke.

Tak for det, siger jeg bare. Jeg overvejede at gå i Martyr mor mode, men jeg klarede det med onde onde øjne og små sætninger som "utaknemmelige skarn - ingen disney slik i 14 dage - ingen fødselsdags gaver og julen er aflyst", de grinede, hentede kiks og gik til hver deres spillemaskine. Var der nogen der sagde falliterklæring ?!

Så jeg måtte til det selv. Først sorterede jeg det. Bunker til hvert medlem i familien. Ældstebarnets blev så lagt samme, fordi han har mindst tøj (ja det stakkels barn, vi snakker 12 par bukser, 30 bluser, utallige strømper og 8 trøjer med lynslås) Og så strandede jeg. Nu er sengen jo fri for tøj, så jeg kunne da lige sætte mig selv. Note to self - ALDRIG sætte dig ned, i hvert fald ikke før man skal i seng.

Måske man skal emigere til Brasillien, til en stamme, hvor de kun går med lændeklæde. Ikke mere vasketøj. det lyder fandme som en plan.

"Kære familie, fra på mandag er huset tomt - vi er flyttet. Til et sted, hvor man ikke går med tøj (Heyyyy ikke flere BH'er, slut med snærende metalbøjler der stikker en i armhulerne, slut med lidet flatterende Bh armdeller og trusser der kryber op, hvor ingen trusse burde være - jeg fornemmer en Win/win her) Hjælpe gerne jer selv, til lidt tøj - det skal dog lægges sammen."










PS. Send chokolade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar